Prelekcje i spotkania autorskie

Zapowiedzi na 2025 - Czacha Games!

Podsumowanie roku 2024 i zapowiedzi na 2025 – Czacha Games
 
Sobota, 16.11.2024 – 18:15-19:45


To właśnie podczas festiwalu ALEgramy wydawnictwo Czacha Games postanowiło podsumować rok 2024. Kiedy tego dokona, zdradzi pierwsze zapowiedzi na przyszły! To właśnie podczas tego wydarzenia dowiecie się, jakie tytuły zostaną wydane w 2025 roku przez Czacha Games!

Baniak Baniaka będzie prowadzić u nas turniej (info w strefie turniejowej), a także wystąpi u nas jako gość ze swoim blokiem tematycznym!

Michał „Baniak” Bańka od 2013 roku prowadzi kanał filmowy youtube o nazwie „Baniak Baniaka”, który jest poświęcony w 100% grom fabularnym. Po kilku latach działalności zdobył tysiące fanów, dzięki regularnym publikacjom, humorowi i oferowaniu wsparcia dla Mistrzów Gry. Sam często podkreśla, że tworzy pomoc tylko dla początkujących MG, lecz oglądają go także doświadczeni gracze, ze względu na przystępną i ciekawą formę opowiadania o tym niszowym hobby. Jest autorem serii poradników, filmowych konkursów, prezentacji oraz sesji RPG prowadzonych także na żywo, podczas których publiczność współtworzy przedstawianą fabułę. Baniak znany jest także jako redaktor naczelny polskiej linii wydawniczej gry fabularnej „Dark Heresy”.

 

Łukasz Woźniak – projektant i wydawca gier planszowych. Związany z wydawnictwem Go On Board. Autor takich gier jak Valhalla, Titans, The Witcher Old World i The Witcher: Path Of Destiny, której kampania właśnie trwa na platformie Gamefound. Youtuber.

Prywatnie mąż i ojciec 4 dzieci.
Temat prelekcji to „Projektant i wydawca – Q&A”! Prelekcja będzie otwarta na Was i Wasze pytania. Śmiało więc szykujcie swoje pytania, nawet te najtrudniejsze.

16.11.2024 na godzinę 11:00
„Projektant i wydawca – Q&A”.
 
Spotkanie będzie prowadzone przez Paweł Kaczmarek z Geek Factor. Będzie ono otwarte na Was, a przede wszystkim na Wasze pytania. Śmiało więc szykujcie swoje pytania, nawet te najtrudniejsze.
Ignacy Trzewiczek – Nie mogło i Jego zabraknąć podczas tegorocznego Festiwalu ALEgramy! Informujemy, że na Festiwalu ALEgramy pojawi się Ignacy Trzewiczek wraz ze swoimi prelekcjami! Jego prelekcje zajmą nie jeden, ale aż DWA DNI niesamowitych, fantastycznych i szalonych występów Ignacego!
 
SOBOTA – 16.11.2024r.

11:00 – 12:00
Szybkie demo – przegląd nowości AleGramy!
Prezentacja najważniejszych reguł i cech kilku nowości – poznaj Podwójnych Agentów, Sentinels of Multiverse, Zombiaki, oraz Resurgence! Po prelekcji możliwość zagrania w tytuły na Games Room!
 
12:00 – 13:00
Najlepsze komiksy 2024 – od czego najlepiej zacząć
Prezentacja 10 najlepszych komiksów mijającego roku oraz porady jak wejść w hobby, od czego zacząć przygodę, gdzie szukać informacji o komiksach i na jakie imprezy w Polsce warto pojechać!

14:00 – 15:00
Kanał Fantastyczny – spotkanie z twórcami
Zapraszamy na panel z Ignacym Trzewiczkiem i Markiem Spychalskim dotyczący nowej na polskim YouTube inicjatywy – Kanału Fantastycznego! Dla kogo ten kanał, co na nim znajdziecie i jakie są nasze plany na rozwój. Plus milion anegdotek związanych z dotychczasową działalnością!

15:00 – 16:00
Portal Games – aktualizacja planów wydawniczych
Zapraszamy na spotkanie – dowiecie się z niego o planowanych dodrukach, dodatkach do gier, i nowych inicjatywach Portalu planowanych na rok 2025.

16:00 – 17:00
Tajniki branży gier – epickie Q&A bez tematów tabu!
Spotkanie z weteranem branży gier, Ignacym Trzewiczkiem. Będzie o druku w chińskich fabrykach, poślizgach, błędach a grach, wyprzedażach gier i nadgodzinach w branży! Zapraszamy!
17:00 – 18:00
Wydawcy kontra Influencerzy
Tradycyjny pojedynek, który ma rokrocznie miejsce na AleGramy! Zwariowane konkurencje, kupa śmiechu i niezmiennie kluczowe pytanie – kto lepiej zna się na grach, wydawcy gier, czy recenzenci!
 
NIEDZIELA – 17.11.2024r.

11:00 – 12:00
Thorgal – prezentacja super produkcji Portal Games
Zapraszamy na prelekcje, na której zostaną zaprezentowane główne elementy mechaniki gry i cechy szczególne tytułu. Po prelekcji możliwość ogrania gry na Games Room.
 
12:00 – 13:00
Monastyr RPG – czy druga edycja jest prawdą?
Prezentacja legendarnej gry RPG, mrocznego systemu dark fantasy, który powstał po stworzeniu Neuroshimy RPG i od lat mówi się o jego wielkim powrocie. Czy to realne? Czy legenda powraca?
 
13:00 – 14:00
25 lat Portal Games – anegdoty i wspominki
Zapraszamy na wyprawę w przeszłość i tuzin anegdot z historii Portal Games! Zwariowane Q&A i opowieść o początkach branży gier w Polsce!

Maciej Kur

Z wielką radością ogłaszamy, że gościem Festiwalu ALEgramy 2024 będzie Maciej Kur! Będzie to wyjątkowa okazja do zdobycia autografu na egzemplarzach takich komiksów jak Lil i Put, Delisie,Emilka Sza czy też kontynuacji serii „Kajko i Kokosz – Nowe Przygody” oraz „Opowieści z Mirmiłowa”.
Scenarzysta będzie dostępny na stoisku wydawnictwa Egmont Polska w sobotę, 16 listopada 2024r, w godzinach 12.00-14.00 i 15.00-16.00!

Maciej Kur – z wykształcenia scenarzysta, absolwent Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie i magister animacji (warszawska ASP, Wydział Sztuki Mediów). W 2014 roku wraz z Piotrem Bednarczykiem stworzyli serię komiksową „Lil i Put”, która otrzymała wyróżnienie w Konkursie na komiks dla dzieci im. Janusza Christy i do dziś ukazuje się w albumach oraz w magazynie „Nowa Fantastyka”. Wraz z Magdaleną „Meago” Kanią stworzył komiksy „Emilka Sza” oraz „Delisie”, który ukazuje się również w Kanadzie. Scenarzysta kontynuacji serii „Kajko i Kokosz – Nowe Przygody” oraz „Opowieści z Mirmiłowa”.

Z wielką radością ogłaszamy, że gościem Festiwal ALEgramy 2024 będzie Mateusz Skutnik.
Zapraszamy Was 16.11.2024 w ogdzinach 17:00-18:00 na „Trzy światy Mateusza Skutnika”.

Gdański twórca komiksów i gier. Urodzony w Poznaniu, rocznik 1976. Z wykształcenia architekt, absolwent Politechniki Gdańskiej. Dyplom w katedrze Historii Architektury Polskiej. Twórca serii komiksowych: Rewolucje, Blaki, Morfołaki. Twórca gier komputerowych: Submachine, Daymare Town, Slice of Sea. Twórca gry karcianej Submachine. Scenarzysta filmu “Kinematograf” w reżyserii Tomasza Bagińskiego.

Z wielką radością ogłaszamy, że kolejnym, komisowym, gościem Festiwalu ALEgramy 2024 będzie Magdalena „Meago” Kania. Będzie to wyjątkowa okazja do zdobycia autografu, ale może również i wrysu na egzemplarzach takich komiksów jak „Emilka Sza”, „Delisie” lub do jednej z historii w albumie „Opowieści z Mirmiłowa. Rozróby i romanse”.

Magdalena „Meago” Kania będzie obecna na stoisku wydawnictwa Egmont Polska w sobotę, godzinach 12.00-14.00 i 15.00-16.00.

Magdalena „Meago” Kania – graficzka 2D specjalizująca się głównie w ilustracjach w stylu cartoonowym i azjatyckim. Zajmuje się też character designem i grafiką do gier. Zaczynała od wydawania swoich komiksów w konwencji mangi, potem na 7 lat związała się ze studiem gamedeveloperskim (graficzny udział przy portach gier takich jak Ultra Street Fighter, Tales of Zestiria (PC), czy Dark Souls: remastered). Teraz wróciła do korzeni. Wraz z Maciejem Kurem zrealizowała już dwa komiksy – „Emilka Sza” i „Delisie”. Obecnie kontynuuje serię „Delisie” i pomaga przy produkcji serialu i rozwoju brandu. Jest również autorką rysunków do jednej z historii w albumie „Opowieści z Mirmiłowa. Rozróby i romanse”.

Wojciech Tremiszewski (Termos)
Z wielką radością ogłaszamy, że kolejnym gościem Festiwal ALEgramy 2024 będzie Wojciech Tremiszewski „Termos”! W niedzielę, 17 listopada 2024r., zostaną przez niego poprowadzone: prelekcja i sesja dla wszystkich uczestników spotkania!
 
17 listopada 2024r., 11.00 – 11.45 – „Po co to robię?, Co robimy?, Co robicie?, Czemu to robię i Co teraz zrobię?”
Ważne pytania przed, w trakcie i po sesji. O małym prepie, o współpracy dzięki improwizacji, o tworzeniu ciekawych postaciach i o tym, co właściwie znaczy, że “sesja rpg to rozmowa”. O współtworzeniu opowieści bardziej niż o tradycyjnemu, liniowemu prowadzeniu gry
 
17 listopada 2024r., 12.00 – 13.00 ”Quizo-impro encounter”
Poprowadzę sesję dla wszystkich widów. Postacie, które prowadzi publiczność, to król, księżniczka, rycerz i smoczyca. Testy nie są rzucane kostkami, tylko są zadaniami, które wykonują chętni widzowie – zadania są losowane i są pytaniami z dziedziny rpg, pytaniami z ogólnej wiedzy o opowieściach, zadaniami kreatywnymi. Wydarzenie interaktywne, lekkie, a nawet śmieszne.
Spotkania autorskie – Timof Comics
W sobotę, 16 listopada 2024r., na stoisku Timof Comics odbędą się trzy spotkania autorskie, podczas których będziecie mogli zdobyć autografy i wrysy od czwórki fantastycznych gości,
 
Piotr Szulc i Katarzyna Drewek-Wojtasik 11.00-13.00
 
Piotr Szulc – autor scenariuszy do filmów, seriali, komiksów, gier miejskich, spotów reklamowych, narzędzi multimedialnych, eventów, a także prowadzący warsztaty z pracy twórczej. Wielokrotny laureat konkursu na krótką formę komiksową w ramach Międzynarodowego Festiwalu Komiksów i Gier w Łodzi, w tym laureat Grand Prix oraz nagrody Wydawnictwa Kultura Gniewu w roku 2017 za pracę „Król” (rys. Kamila Kozłowska).
 
Kasia Drewek-Wojtasik – ilustratorka i graficzka, na co dzień pracuje jako graficzka w korporacji. W swoje wolne dni tworzy ilustracje do książek, prasy, plakaty oraz komiksy. Ma na swoim koncie ilustracyjne współprace z wydawnictwami: Zielona Sowa, Wilga, Znak, Pascal.
W tym roku nakładem wydawnictwa Timof Comics ukazał się komiks „Wilki, śpijcie dobrze” z jej rysunkami, scenariusza Piotra Szulca.
 
Wojciech Stefaniec 13.00-15.00
Wojciech Stefaniec – grafik, plakacista, autor okładek do książek i albumów muzycznych, rysownik komiksowy. Absolwent Akademii Pomorskiej w Słupsku. Uważany za jednego z najwybitniejszych swojego pokolenia[potrzebny przypis]. Autor kilkunastu komiksów, z czego dwa „Noir” (2013) i „Wróć do mnie, jeszcze raz” (2016) otrzymały Nagrodę Polskiego Stowarzyszenia Komiksowego za najlepszy album roku.
 
Mateusz Skutnik 15.00-17.00
Mateusz Skutnik – gdański twórca komiksów i gier. Urodzony w Poznaniu, rocznik 1976. Z wykształcenia architekt, absolwent Politechniki Gdańskiej. Dyplom w katedrze Historii Architektury Polskiej. Twórca serii komiksowych: Rewolucje, Blaki, Morfołaki. Twórca gier komputerowych: Submachine, Daymare Town, Slice of Sea. Twórca gry karcianej Submachine. Scenarzysta filmu “Kinematograf” w reżyserii Tomasza Bagińskiego.

 

Komiks oczami odbiorców świadomych.” – spotkanie grupy „Komiks ostatnio czytałem…


Sobota, 16.11.2024 – 11:45-12:30, scena

To spotkanie poprowadzą Mirosław Wnęk i Marcin Wiśniewski, założyciele jednej z coraz bardziej popularnych komiksowych grup na FB opowiedzą czym ich zdaniem jest komiks i jak na niego patrzeć!

Obaj, dwa lata temu chcieli porozmawiać w sieci o komiksach. Na dzisiaj założona przez nich grupa „Komiks ostatnio czytałem…” liczy już ponad 2600 członków!

Jak to się stało, że został wydawcą? – Kami Nowak (Blog Ojciec) 


Sobota, 16.11.2024, 12:45-13:30, scena 

Serdecznie zapraszamy na prelekcję, którą prowadzi dla Was Kamil Nowak – autor bloga BlogOjciec (blogojciec.pl), właściciel i szef wydawnictwa Lucrum Games. Prywatnie mąż, ojciec trojga dzieci i pedagog.

Uwielbia gry w różnych formach: planszowe, komputerowe czy fabularne. Znany z tego że po pierwszym przeczytaniu instrukcji do nowej gry, zawsze umknie mu jakaś zasada.

Przyznaj, zawsze chciałeś sprawdzić się w starciu na wiedzę z wydawcami i recenzentami, ale nigdy nie było ku temu okazji? Teraz właśnie się pojawiła! Patrycja z Planszeo i Marcin z Planszowa Gra Roku otworzą podczas imprezy Festiwal ALEgramy 2024 Planszowy Oktagon.

W starciu znane osobistości z planszowego hobby zmierzą się z publicznością! Dodatkowo podczas zabawy zostaną rozdane statuetki PGR 2024 dla zwycięskich gier w kategoriach „Najlepsze wydanie” i „Najlepszy autor”.

Projektowanie gier paragrafowych od kuchni – Maciej Jesionowski (Jesion)

Niedziela, 17.11.2024, 11:00-11:45, scena 

Kto z nas nie lubi, od czasu do czasu, zanurzyć się w świat dobrego kryminału? Czy wiesz, że istnieją takie książki w których nie tylko śledzisz losy bohatera, ale realnie możesz wpływać na jego decyzje? W trakcie prelekcji dowiesz się, jak powstają (nie tylko kryminalne) książkowe gry paragrafowe: jak powstaje idea scenariusza, jak tworzone są wątki i jak się w tym wszystkim nie pogubić (za pomocą dedykowanych narzędzi).

Maciej Jesionowski
Dyrektor wydawnictwa Black Monk, specjalizującego się w wydawaniu gier fabularnych i paragrafowych. Wcześniej project manager polskiego wydania 5 edycji Dungeons & Dragons. Zakochany w grach z serii Detektyw Doradczy, brał udział w lokalizacji wielu gier książkowych.

Wizja autora kontra pomysły grafika – jak wyobraźnia spotyka się z rzeczywistością  – Przemek Wojtkowiak i Bartłomiej Kordowski 


Sobota, 16.11.2024, 18:15-19:00, SCENA 

Podstawą każdej gry planszowej jest dobrze zaprojektowana mechanika, jednak to oprawa graficzna nadaje jej charakteru. Zwłaszcza w przypadku gier przygodowych, w których niezwykle istotny jest klimat, sposób prezentowania postaci, krajobrazów i przedmiotów wpływa bezpośrednio na doświadczenia graczy. Podczas tej prelekcji poznacie dwie perspektywy na tworzenie gier i dowiecie się, w jaki sposób pierwotna wizja autora spotyka się i łączy z kreatywnymi konceptami ilustratora. Przemek Wojtkowiak i Bartłomiej Kordowski podzielą się kulisami współpracy przy grach Kroniki zamku Avel oraz Dungeon Legends, opowiedzą, jak łączą swoje wizje i jak wygląda twórczy dialog między mechaniką a estetyką, oraz jakie wyzwania napotykają, gdy starają się wspólnie ożywić świat gry.

Prowadzący:

Przemek Wojtkowiak – projektant gier planszowych. Wieloletni prezes Poznańskiego Stowarzyszenia Miłośników Gier Planszowych Gramajda. Trener i wykładowca warsztatów dla projektantów gier Laboratorium Gier. Współautor „Poradnika projektowania gier planszowych”. Pracuje w Rebel Studio jako autor i developer.

Bartłomiej Kordowski – ilustrator specjalizujący się w tworzeniu grafik do gier planszowych. W swoich pracach łączy klasyczny rysunek i malarstwo z technikami digitalowymi. Ma na koncie współpracę z takimi wydawcami jak Rebel, Muduko, FoxGames, Stonemaier games, Foxtrot Games, Pegasus Spiele czy Piatnik.

Porozmawiajmy o TCG – fenomen gier takich jak Magic the Gathering, Disney Lorcana czy Pokemon – Patryk Pacewicz 


Sobota, 16.11.2024, 14:10-14:55, SALA 2 

Patryk Pacewicz – od 23 lat związany z branżą kolekcjonerskich gier karcianych (TCG). Gracz, kolekcjoner, trader, sędzia międzynarodowy, organizator wydarzeń, założyciel i właściciel sklepu, a obecnie człowiek od Disney Lorcana TCG w Ravensburger PL.

Prywatnie 38 lat, absolwent Politechniki Warszawskiej – Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa.
Temat prelekcji to „Porozmawiajmy o TCG – fenomen gier takich jak Magic the Gathering, Disney Lorcana czy Pokemon”.
Oprócz krótkiego wprowadzenia merytorycznego planowana jest luźna pogadanka o kolekcjonerskich grach karcianych przeznaczona dla osób, które myślą o rozpoczęciu przygody z tym hobby albo rozkręceniu lokalnej sceny graczy. Jeśli macie pytania to przygotujcie je zawczasu! A już teraz, sami odpowiedzcie sobie na pytanie – czy jesteście gotowi poznać hobby na całe życie, które możecie dzielić ze znajomymi i rodziną?

Delisie i inni…” – spotkanie z Magdaleną „Meago” Kania i Maciejem Kur 


Sobota, 16.11.2024, 14:00-14:45, scena 

Serdecznie zapraszamy Was na spotkanie z autorami komiksu „Delisie” – Magdaleną „Meago” Kania i Maciejem Kur. Zostanie ono poprowadzone przez miłośnika sztuki rysowanej Mirosława Wnęka! Dowiecie się na czym polega fenomen komiksu „Delisie”, który swoją popularność zdobył również za granicą! I nie tylko… 😁

Magdalena „Meago” Kania – graficzka 2D specjalizująca się głównie w ilustracjach w stylu cartoonowym i azjatyckim. Zajmuje się też character designem i grafiką do gier. Zaczynała od wydawania swoich komiksów w konwencji mangi, potem na 7 lat związała się ze studiem gamedeveloperskim (graficzny udział przy portach gier takich jak Ultra Street Fighter, Tales of Zestiria (PC), czy Dark Souls: remastered). Teraz wróciła do korzeni. Wraz z Maciejem Kurem zrealizowała już dwa komiksy – „Emilka Sza” i „Delisie”. Obecnie kontynuuje serię „Delisie” i pomaga przy produkcji serialu i rozwoju brandu. Jest również autorką rysunków do jednej z historii w albumie „Opowieści z Mirmiłowa. Rozróby i romanse”.

Maciej Kur – z wykształcenia scenarzysta, absolwent Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie i magister animacji (warszawska ASP, Wydział Sztuki Mediów). W 2014 roku wraz z Piotrem Bednarczykiem stworzyli serię komiksową „Lil i Put”, która otrzymała wyróżnienie w Konkursie na komiks dla dzieci im. Janusza Christy i do dziś ukazuje się w albumach oraz w magazynie „Nowa Fantastyka”. Wraz z Magdaleną „Meago” Kanią stworzył komiksy „Emilka Sza” oraz „Delisie”, który ukazuje się również w Kanadzie. Scenarzysta kontynuacji serii „Kajko i Kokosz – Nowe Przygody” oraz „Opowieści z Mirmiłowa”.

Pisanie scenariusza i tworzenie postaci do fabuły komiksu (i nie tylko)- tricki i porady, na co powinniśmy zwracać uwagę – Agnieszka ,,Akaa” Kamieńska i Paulina ,,Kiriesława” Obutelewicz
 
Sobota, 16.11.2024, 17:15-18:00, SALA 3 
 
Komiksy internetowe- skąd się wzięły, gdzie czytać i gdzie publikować? – Agnieszka ,,Akaa” Kamieńska i Paulina ,,Kiriesława” Obutelewicz 
 
Niedziela, 17.11.2024, 12:00-12:45, SCENA 
 
AGNIESZKA ,,AKAA” KAMIEŃSKA – autorka komiksów ,,Yaoi Market” oraz ,,Luna’s shape„. Zdobywczyni nagrody Złote Kurczaki za Najlepszy Komiks Internetowy 2021 oraz nominacji do nagrody Najlepszy Komiks Polski 2023. W 2021 roku po debiucie na platformach Webtoon i Tapas przeniosła się na rynek polski, gdzie jej komedia o polskich sklepach w wersji mangowej zdobyła tysiące fanów w różnym wieku. Jest w teamie Webkomiksy.pl, gdzie zajmuje się popularyzowaniem webkomiksów, współpracą konwentową oraz community relationship.
PAULINA „KIRIESŁAWA” OBUTELEWICZ – na co dzień zajmuje się grafiką komputerową, a po godzinach tworzy komiksy i ilustracje. Autorka komiksów internetowych: „Jastrzębia Pieśń„, „Zielarka” oraz współautorka „Motanki„. W kwietniu 2023 zadebiutowała komiksem „Jastrzębia Pieśń Akt I„. Jest w teamie Webkomiksy.pl, gdzie zajmuje się UI i UX oraz social mediami.
 
Top Przereklamowanych Gier – Planszówki Z O.O. & Kości, Piony i Bastiony 
 
Sobota, 16.11.2024, 18:15-19:45, SALA 3 
 
Zapraszamy na spotkanie z Planszówki z o.o. oraz Kości, piony i Bastiony, którzy poprowadzą dla Was topkę, która wywoła masę emocji. Zapewne tych pozytywnych i… rozpalających gorące dyskusje. To będzie gorące top – Top Przereklamowanych Gier!


Gadaj, ktoś Ty? – Warsztaty o tworzeniu głosu postaci. 

Niedziela, 17.11.2024, 13.10 – 14.10, SALA 2 

„Nie potrafię robić głosów.”
„Wszystkie moje postacie brzmią tak samo.”
„Czuję się głupio modulując głos.”
„Ja to już ZUPEŁNIE nie potrafię operować głosem!”
„Nie robię takich postaci, bo nie umiem mówić jak one.”
„Minuta rozmowy z tym NPCem, a mnie już boli gardło…”
Jeśli któraś z tych wypowiedzi brzmi jak Ty – ten warsztat jest dla Ciebie. Wspólnie przejdziemy od teorii operowania głosem i higieny głosu, poprzez podstawy impostacji, a następnie na wielu przykładach nauczymy się samodzielnie modulować głos na różne sposoby. Załóż coś wygodnego, istnieje ryzyko tarzania się po podłodze!

Limit osób: 20 – decyduje kolejność przyjścia na warsztaty!

🕚 Niedziela, 17.11.2024, 14.15 – 15.15, SALA 2 🕚
💥 „Bliżej emocjonalności postaci” 💥

Zbiór ćwiczeń zebrany z metod Stanisławskiego, Meissnera, Czechowa i doświadczenia pracy w Teatrze. Warsztat skupia się by w miłej, bezpiecznej atmosferze spróbować eksplorować, odblokować emocje i nauczyć się wykorzystywać je podczas odgrywania postaci! Ćwiczenia skupiają się na próbie organicznego wydobycia emocjonalności, która na co dzień może być przez nas tłumiona, ukrywana lub być dla nas wstydliwa. Poprzez wykorzystanie ruchu, monologu wewnętrznego i skojarzeń uczestnicy w niewymuszony sposób rozwiną swoją ekspresję i pogłębiają wiedzę emocjonalną dotyczącą ich postaci w sesjach. Praca będzie się odbywać na przykładzie postaci wybranych przez warsztatowiczów.